فروشگاه اینترنتی میرولانژ | نمایندگی انواع کالای لوکس در ایران

بررسی جامع خودکار های لاکچری | راهنمای خرید خودکار لاکچری

Saturday، ۲۷ Farvardin ۱۴۰۱

شاید به‌نظر برسد با افزایش استفاده از دنیای الکترونیک و هوشمند، استفاده از نوشت‌افزارها کاهش پیدا کرده است و خرید خودکار یا روان‌نویس، اهمیت خود را از دست داده است؛ اما جالب است بدانید که حتی در دنیای تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و کتاب‌خوان‌های الکترونیکی، محبوبیت خودکارهای لوکس رو به افزایش است. با وجود اینکه بیشتر روز شما، به‌صورت الکترونیکی و آنلاین سپری می‌شود، هنوز چیزی شبیه به ظاهر و احساس یک خودکار لوکس دست ساز وجود ندارد که ظرافت و اقتدار را به تعاملات روزمره شما بیفزاید. به‌خصوص برای افرادی که شغل‌های مدیریتی دارند و یا در حرفه‌هایی مشغول به‌کار هستند که پرستیژ کاری آن‌ها ایجاب می‌کند از برندهای لوکس استفاده کنند؛ در دست داشتن یک خودکار لاکچری برای امضای قراردادها و یا یادداشت‌های کوچک، می‌تواند تاثیر زیادی نه‌تنها در اعتماد به‌نفس افراد، بلکه در برداشتی که دیگران از شما دارند، داشته باشد.

خرید یک خودکار لوکس به‌عنوان هدیه، نه‌تنها می‌تواند یک هدیه رسمی و با ارزش باشد؛ بلکه برای افرادی که به‌تازگی حرفه خود را آغاز کرده‌اند یا ارتقای شغلی داشته‌اند و یا هرگونه تغییراتی را در حرفه خود تجربه می‌کنند، می‌تواند نشان از اهمیت شما به آن‌ها باشد و یک هدیه ارزشمند محسوب شود. البته همان‌طور که برای خرید هر هدیه‌ای نیاز است اطلاعات کافی در ارتباط با محصولی که خریداری می‌نمایید، داشته باشید؛ برای هدیه دادن یک خودکار یا روان نویس لوکس نیز باید به نکات و ویژگی‌هایی توجه کنید که در این مطلب از مجله میرولانژ، به آن‌ها اشاره کرده‌ایم؛ چنانچه شما نیز به فکر خرید یک نوشت‌افزار لوکس از برندی معتبر هستید؛ این راهنمای خرید خودکار لاکچری را تا انتها بخوانید.

راهنمای خرید خودکار لاکچری

در این قسمت می‌خواهیم با بررسی جامع خودکار های لاکچری و ویژگی‌های متعددی که هنگام خرید یک خودکار لوکس باید درنظر بگیریم؛ به شما کمک کنیم تا انتخاب بهتری داشته باشید. تفاوتی نمی‌کند این انتخاب برای خودتان باشد یا بخواهید هدیه‌ای با ارزش داشته باشید؛ این راهنمای خرید خودکار لاکچری، مسیر انتخاب را برای شما راحت‌تر می‌کند.

چه نوع نوشت‌افزاری می‌خواهید؟!

پس از انتخاب برند موردنظر، اولین قدم برای آن‌که بخواهید یک خرید مطمئن انجام دهید، این است که از بین انواع نوشت‌افزار لوکس، همان محصولی را تهیه کنید که به آن علاقه و یا نیاز دارید. نوشت‌افزارهای لوکس را می‌توانید به سه شکل خودکار (Ballpoint)، روان‌نویس (Rollerballs) و خودنویس (Fountain pen) تهیه کنید. از نظر بسیاری از افراد، لوکس‌ترین شکل نوشت‌افزار، خودنویس‌ها هستند که با یک نوک فلزی ظریف و به کمک کارتریج‌های قابل تعویض به‌عنوان منبع جوهر، نهایت ظرافت، پیچیدگی و زیبایی را به ارمغان می‌آورند. با این‌حال، نوشتن با این نوع قلم‌ها، برای بسیاری از افراد دشوار است یا آن‌ها را مجبور می‌کند تا تنها در شرایطی خاص از آن استفاده کنند و به همین دلیل، برای بسیاری از افراد، خرید یک خودکار Ballpoint یا یک روان‌نویس، می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد. چنانچه می‌خواهید هدیه‌ای رسمی تهیه کنید؛ بهتر است آن را به گزینه‌ای کارآمد تبدیل نمایید و یک خودکار لوکس هدیه دهید.

کدام برند خودکار لاکچری را با چه قیمتی می‌خواهید؟!

برای خرید یک نوشت‌افزار لوکس، باید قیمت آن را با بودجه خود مقایسه کنید. این مسئله که یک برند لوکس، در اصل برندی گران‌قیمت است؛ مسئله‌ای است که نمی‌توان انکار نمود؛ اما هرکدام از برندها بر اساس قدمت و قدرت برند خود یا ویژگی‌هایی که محصول آن‌ها دارد و حتی نوع محصول خود، دامنه قیمتی متفاوتی دارند. در انتخاب خودکاری که می‌‌خواهید تهیه کنید، پس از در نظر گرفتن برند، قیمت آن را نیز متناسب با بودجه خود انتخاب نمایید. ویژگی‌هایی که می‌توانند روی قیمت تاثیر بگذارند، جنس و طراحی خودکار است و همچنین دسته‌بندی فروشگاهی خودکارها، که جزو دسته‌های استاندارد باشند یا فروش محدود، نیز می‌تواند تاثیر زیادی بر روی قیمت داشته باشد.

بدنه خودکار چه جنسی دارد؟!

یکی دیگر از عواملی که در انتخاب یک خودکار لوکس باید در نظر گرفت، مواد استفاده شده برای درپوش و بدنه است. در حالی‌که بسیاری از نوشت‌افزارهای معمول، از رزین‌های با کیفیت بالا استفاده می‌کنند، نشانه واقعی یک خودکار لاکچری، استفاده از مواد دست‌‌ساز مانند آبنیت، سلولوئید، چوب‌های گرانبها، یا فلزاتی مانند تیتانیوم، نقره و پلاتین است. پلاتین یکی از سبک‌ترین متریال‌ها برای روکش خودکارهاست که برای ایجاد طرح‌های ظریف بر روی بدنه خودکار، مناسب است.

علاوه‌بر جنس بدنه، باید به طراحی آن نیز توجه نمایید؛ زیرا هر کدام از این خودکارها، رنگ‌ها و طرح‌های خاصی دارند که سبب تمایز آن‌ها از یکدیگر می‌شود و هنگام خرید خودکار برای خود یا برای هدیه دادن به عزیزان‌تان، باید به این نکته توجه نمایید که از نظر رنگ و طرح با سلیقه این افراد همخوانی داشته باشد.

خودکار مورد نظر شما در کدام دسته قرار می‌گیرد؟!

برندهای لوکس اغلب، محصولات خود را به‌عنوان اقلام سفارش استاندارد به فروش می‌رسانند که براساس میزان تقاضای بازار فروش، تولید می‌شوند، برخی دیگر فقط به عنوان مدل‌های خاص یا محدود یا به‌عنوان اقلام سفارشی منحصر به‌فرد، ارائه می‌شوند. این مسئله نه‌تنها بر روی خاص‌تر بودن آن محصول تاثیر دارد، بلکه قیمت و شرایط دیگری را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. به همین دلیل باید هنگام خرید خودکار لاکچری موردنظر خود، به این نکته توجه کنید که این خودکار جزو کدام دسته‌بندی این برند قرار می‌گیرد و چنانچه به دنبال محصولی خاص و بی‌نظیر هستید یا دوست دارید کلکسیونی از خودکارهای لاکچری داشته باشید، از نمونه‌های تولید محدود استفاده نمایید.

کیفیت خودکار لوکس و تجربه نوشتن با آن چگونه است؟!

یکی از نکات مهمی که هنگام خرید یک خودکار لاکچری باید به آن توجه نمایید؛ کیفیت خودکار و راحتی آن هنگام نوشتن است. با وجود آن‌که این محصولات، تجملاتی محسوب می‌شوند؛ اما این بدان معنا نیست که نباید کاربردی باشند و نمی‌توان از آن‌ها استفاده نمود، بلکه برندهای معتبر، به این مسئله توجه زیادی دارند که کیفیت جوهر و راحتی قرارگیری خودکار در دست چگونه است. به همین دلیل است که باید نوشت‌افزار خود را از برندی تهیه نمایید که نه‌تنها لوکس و پرطرفدار است، بلکه کیفیت محصولات نوشت‌افزار آن، استاندارد بوده و تنها تجملاتی نیستند.

بهترین برند برای خرید خودکار لوکس

تا این بخش از راهنمای خرید خودکار لاکچری، با ویژگی‌های متنوعی آشنا شدیم که هنگام خرید یک خودکار می‌توانیم با بررسی جامع خودکار های لاکچری آن برند، مدل مورد نظر خود را انتخاب نماییم. با این‌وجود، همواره قدم اول برای خرید یک خودکار خاص از برندهای لوکس، انتخاب برند یا برندهای موردنظر است. هر کدام از برندهای نوشت‌افزار ویژگی‌های خاص خود را دارند که سبب ماندگاری نام آن‌ها در ذهن افراد می‌شود. با این‌وجود، هنگامی که از یک خودکار خاص و لاکچری صحبت می‌کنیم و نام "قلم لوکس" را به‌کار می‌بریم، به‌دلیل ماهیت جاودانه و حس کلاسیکی که دارد، نام مون بلان (Montblanc) و علامت ستاره معروف این برند بر روی محصولات آن، در ذهن بسیاری از افراد نقش می‌بندد. به همین دلیل است که یکی از برندهای لوکس معتبر و مطرح در زمینه نوشت‌افزار لاکچری، مون بلان است که انواع محصولاتی همچون خودکار، خودنویس و روان‌نویس را برای طرفداران محصولات لوکس ارائه می‌دهد. جنس روکش پلاتین و طراحی‌های خاص این خودکارها، سبب شده است که علاقمندان زیادی داشته باشند. از نمونه‌های مشهور طراحی خودکارهای مون بلان می‌توان به طراحی StarWalker SEramik اشاره کرد که از آینده‌نگری ایتالیایی الهام گرفته است، همچنین یکی از طراحی‌های خاص این برند، خودکار سوپرلوکس Meisterstuck است که در دسته محصولات لیمیتد (Limited) قرار دارد و به دلیل رنگ آبی خیره‌کننده و طراحی شش‌ضلعی‌های منبت‌کاری شده، جلوه‌ای خاص و زیبا دارد.