فروشگاه اینترنتی میرولانژ | نمایندگی انواع کالای لوکس در ایران

چه عطرهایی برای افراد میگرنی مناسب است؟

Monday، ۲۲ Farvardin ۱۴۰۱

اگر تا به‌حال سابقه‌ی حمله میگرنی داشته‌اید؛ حتما متوجه حساسیت خود به انواع رایحه‌ها شده‌اید. باور کنید یا نه، انواعی از بو و رایحه‌ها در زندگی روزمره وجود دارند که می‌توانند یک حمله میگرنی را آغاز نمایند یا یک سردرد ساده را بدتر کنند و حساسیت این مسئله را تنها یک فرد میگرنی متوجه می‌شود. قدم زدن در مغازه‌های عطر فروشی و یا بوییدن انواع عطرهای جدید، برای یک فرد میگرنی تا حدودی ممنوع و غیرممکن است؛ زیرا پس از آن، به سردردی مبتلا می‌شود که گاهی می‌تواند تا روزهای طول بکشد! البته این موضوع تنها مختص به عطر و ادکلن نیست! افزایش حساسیت و عدم تحمل بوها، که از نظر پزشکی به نام اسموفوبیا شناخته می شود، بخشی رایج از تجربه میگرن است. به‌طور کلی، بخارات شیمیایی مانند پاک کننده‌ها و بنزین بیشترین احتمال ایجاد حمله میگرنی را دارند.

در طول میگرن، بسیاری از بوها می‌توانند آزاردهنده باشند. با این حال، هنوز مشخص نیست که چرا برخی افراد نسبت به بوهای مضر حساس‌تر هستند؛ اما اگر مستعد ابتلا به میگرن هستید، حتما تجربه کرده‌اید که سردردهای ناشی از بوها شدید هستند و اغلب با حالت تهوع همراه می‌شوند. در این مطلب از وبلاگ میرولانژ می‌خواهیم بررسی کنیم که چه عطری باعث سردرد می شود و انواع ادکلن زنانه مناسب میگرن چیست؟! پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا بدانید چه عطرهایی برای افراد میگرنی مناسب است.

شروع میگرن و حساسیت سردرد به عطر

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد با وجود، حساسیت سردرد به عطر، تنها عطرها سبب میگرن نمی‌شوند و رایحه‌های دیگری نیز موثر هستند که فرد به فرد می‌تواند متفاوت باشد. رایج‌ترین این بوها عبارتند از:

  • دود اگزوز خودرو
  • آفت کش‌ها
  • عطر
  • لاک ناخن
  • دود سیگار
  • محصولات پاک‌کننده
  • بوی آسفالت
  • فرش
  • تینرهای رنگ یا بوی رنگ روغنی
  • مواد شوینده
  • چرم
  • گاز قابل احتراق

اگر میگرن مکرر دارید، قرار گرفتن در معرض هر یک از این بوها می‌تواند برای ایجاد یک دوره میگرن، کافی باشد. اگر برای مدت طولانی یعنی بیش از ۱۵ دقیقه و در یک فضای بسته باشید، بوها بیشتر باعث ایجاد میگرن می‌شوند. بنابراین باید ابتدا مشخص نمایید کدام بو سبب ایجاد میگرن در شما می‌شود و سعی نمایید از آن پرهیز کنید. اگر قبل از میگرن و هنگامی‌که در معرض بوی خاصی قرار گرفته‌اید، متوجه علائمی مانند بدخلقی، سرگیجه یا خستگی شدید، می‌توانید از رایحه‌هایی که در این مدت شما را آزار می‌دهند، اجتناب کنید. یکی از راهکارهای مهم این است که در هوای تازه قرار بگیرید یا پنجره را باز کنید.

در بسیاری از مواقع، افرادی که میگرنی هستند، تنها به دلیل وجود بو به سردرد مبتلا نمی‌شوند، بلکه مسائل دیگری همچون خستگی یا کم‌خوابی بیش از اندازه، گرسنگی طولانی‌مدت، به‌هم ریختگی هورمون‌ها، سروصدای زیاد و طولانی‌مدت یا مسائل دیگری که سبب ایجاد میگرن می‌شود، حساسیت آن‌ها را افزایش می‌دهد و به همین دلیل با قرارگیری در معرض یک رایحه که به‌طور عادی برای آن‌ها ایجاد سردرد نمی‌کند؛ به سردرد میگرنی مبتلا می‌شوند. در حقیقت بوی عطرها، سبب گشاد شدن عروق، به‌خصوص عروق مغزی و در نتیجه شروع میگرن می‌شوند. حالا که با نحوه آغاز میگرن و دلیل حساسیت سردرد به عطر آشنا شدید، در بخش بعدی بیشتر توضیح می‌دهیم که چه عطرهایی برای افراد میگرنی مناسب است و انواع عطر و ادکلن ضد حساسیت کدام هستند.

انواع عطر مخصوص افراد میگرنی

سال‌ها است که عطرها به یک موضوع بحث برانگیز در جامعه زیبایی تبدیل شده‌اند. در سال ۲۰۱۰، گروه کاری محیط‌زیست (Environmental Working Group) گزارشی را منتشر کرد که اغلب به آن استناد می‌شد که در آن مواد شیمیایی "مخفی" در عطرهای محبوب وجود دارد، از جمله مواد شیمیایی مرتبط با اختلالات هورمونی و واکنش‌های آلرژیک، و چندین مورد دیگر که اصلاً از نظر ایمنی ارزیابی نشده بودند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ نشان داد که بیش از یک سوم افراد در آمریکا از اثرات نامطلوب سلامتی محصولات معطر، همچون مشکلات تنفسی و تحریک پوست، رنج می‌برند و جالب است بدانید که از میان عوارض محصولات معطر، میگرن سومین عارضه شایع است. دلیل نام‌گذاری "مخفی" بسیاری از مواد تشکیل دهنده عطر، این است که شرکت‌ها می‌توانند به سادگی "رایحه" را در لیست مواد تشکیل دهنده یک محصول معطر قرار دهند؛ بدون اینکه فاش کنند که چه مواد شیمیایی آن رایحه را تشکیل می‌دهند و این مواد شیمیایی بررسی شوند.

دو سال پیش، شرکت تولیدکننده محصولات آرایشی و بهداشتی Credo یک خط مشی شفافیت برای عطرهای خود قرار داد، که طبق آن همه محصولات این شرکت، باید منبع مواد تشکیل دهنده عطر خود را دسته‌بندی کنند و در دسته‌هایی همچون طبیعی، مشتق شده از مواد طبیعی، مصنوعی و... قرار دهند و همچنین تمام مواد تشکیل‌دهنده را فهرست کنند. البته باز هم باید به این نکته توجه کنیم که فقط به این دلیل که ماده شیمیایی در عطر وجود دارد، لزوماً به این معنی نیست که "بد" است یا احتمال بیشتری برای ایجاد سردرد یا سایر واکنش‌های منفی برای همه دارد. حتی با وجود آلرژن‌های شناخته شده در مواد شیمیایی، مواد آلرژنی نیز وجود دارند که کاملا طبیعی هستند؛ همانطور که بسیاری از افراد به بوی گل‌ها حساس هستند و دچار میگرن می‌شوند. اطلاعات کمی در مورد اینکه چه ترکیباتی ممکن است باعث سردرد شوند، وجود دارد، اما هرچه مارک‌های تجاری شفاف‌تر در مورد فهرست کردن این مواد عمل کنند، تصمیم‌گیری و پیدا کردن ماده آلرژن برای افراد راحت‌تر می‌شود.

با این‌حال در نهایت باید به این نکته توجه نمایید که بو یا رایحه عطر، سبب ایجاد میگرن می‌شود و نه لزوما مواد شیمیایی خود عطر؛ به همین دلیل است که تحقیقاتی برای پاسخ به سوال "چه عطرهایی برای افراد میگرنی مناسب است" انجام شده است که در آن‌ها ۴ عطر معرفی شده‌اند که اغلب افراد میگرنی، بدون نگرانی از آن‌ها استفاده می‌کنند. این عطرها موارد زیر هستند:

  • عطر Wild Bluebell از Jo Malone
  • عطر Woman از Ralph Lauren
  • عطر Capri از Skylar
  • عطر Florence از Tocca

بدون میگرن، راحت انتخاب کنید!

تا اینجا با ۴ مورد عطر مخصوص افراد میگرنی آشنا شدید. جالب است بدانید، بیشترین مسئله مربوط به میگرن ناشی از عطرها، برای خانم‌ها به‌وجود می‌آید و آقایان کمتر به بوی عطرها حساس هستند و به همین دلیل انتخاب یک ادکلن زنانه مناسب میگرن اهمیت بسیاری دارید، به‌خصوص هنگامی‌که می‌خواهید برای شخصی هدیه بخرید، حتما به این موضوع توجه نمایید که به عطرها حساس نباشند. همچنین گاهی در برخی از افراد مشکلات پوستی سبب می‌شود مجبور شوند از انواع ادکلن ضد حساسیت یا مواردی که پزشک توصیه می‌کند، استفاده نمایند.

با این‌حال، بسیاری از افراد میگرنی، اغلب از انواعی از عطرهای خاص استفاده می‌کنند که به بوی آن‌ها عادت دارند و به همین دلیل حساسیت بویایی آن‌ها نسبت به این عطرها کم شده است و می‌گویند، این عطرها سبب سردرد آن‌ها نمی‌شود. به همین دلیل چنانچه نمی‌دانید چه عطرهایی برای افراد میگرنی مناسب است یا این عطرها را پیدا نکردید؛ می‌توانید به راحتی، از فرد مورد نظر خود بپرسید که اغلب از چه عطری استفاده می‌کند یا برای آن فرد خاص، چه عطری باعث سردرد می‌شود تا انتخاب مناسبی داشته باشید.

چنانچه به میگرن دچار نیستید یا میگرن دارید و عطرهایی که به‌راحتی و بدون ایجاد سردرد از آن‌ها استفاده می‌کنید از یکی از برندهای عطر آمواژ (Amouage)، عطر کرید (Creed)، عطر مارلی (Marly)، عطر زرجف (Xerjoff)، عطر فرانسیس کرکجان (Maison Francis Kurkdjian)، عطر لالیک (Lalique)، عطر بولگاری (Bvlgari)، عطر کارتیه (Cartier) و عطر فیلیپ پلین (Philipp Plein) است؛ با کلیک بر روی خرید عطر، با رایحه‌های مختلف، قیمت انواع عطر و ادکلن آشنا شوید، آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید و یک خرید مطمئن و ایمن را از فروشگاهی معتبر که نمایندگی محصولات برندهای لوکس در ایران است؛ تجربه نمایید. خرید عطر اصل، به دلیل وجود انواع نمونه‌های تقلبی، به یک چالش تبدیل شده است که تنها با خرید از یک فروشگاه معتبر، همچون میرولانژ می‌توانید این چالش را برطرف نمایید و از عطرهایی با کیفیت و ماندگاری بالا استفاده کنید که آسیبی به سلامتی با به لباس‌های شما وارد نکنند.