فروشگاه اینترنتی میرولانژ | نمایندگی انواع کالای لوکس در ایران

تفاوت عطر گرم و سرد در چیست؟ | چگونه عطر سرد و گرم را تشخیص دهیم؟!

Monday، ۲۹ Farvardin ۱۴۰۱

هنگامی‌که وارد یک محیط می‌شوید، علاوه‌بر ویژگی‌های ظاهری شما، رایحه‌ای که در فضا پراکنده می‌کنید نیز اهمیت زیادی دارد و در ذهن دیگران باقی می‌ماند؛ به همین دلیل است که برخی از افراد از برندها یا رایحه‌هایی خاص به‌عنوان امضای شخصی خود استفاده می‌کنند. چنانچه هنوز امضای شخصی خود را پیدا نکرده‌اید یا نمی‌دانید به چه نوع عطری علاقه دارید؛ در این مطلب از مجله میرولانژ می‌خواهیم مقایسه عطر سرد و گرم را توضیح دهیم تا بدانیم تفاوت عطر گرم و سرد در چیست و در چه هنگامی، باید کدام‌یک از عطرها را استفاده کنیم تا بتوانید راحت‌تر انتخاب کنید. البته انتخاب یک عطر به عوامل متعددی مانند فصل سال، سلیقه شخصی یا فرهنگ بستگی دارد. با این‌حال، لازم است که نسبت به یک عطر، احساس خوبی داشته باشید تا همواره از آن استفاده کنید. بنابراین ابتدا بهتر است بدانیم که چگونه عطر سرد و گرم را تشخیص دهیم و سپس عطر مناسب خود را انتخاب کنیم.

تفاوت عطر گرم و سرد در چیست؟

از نظر تخصصی، گروه یا خانواده‌های عطر یک سیستم طبقه‌بندی است که صنعت عطر، سال‌ها است از آن برای قرار دادن عطرها در گروه‌های بویایی مختلف بر اساس ویژگی‌های غالب آن‌ها استفاده کرده است که این ویژگی‌ها به ما کمک می‌کنند تا بدانیم تفاوت عطر گرم و سرد در چیست. هر خانواده عطر در اصل، اعضای زیادی دارد؛ بسیاری از هشت خانواده اصلی عطر، تغییراتی در تم خود دارند، به‌خصوص این روزها، زیرا تعداد فزاینده‌ای از برندهای عطر، رایحه‌های خود را به‌عنوان عطرهای چوبی تازه و مانند آن توصیف می‌کنند، که برای همه گیج کننده است! بنابراین مقایسه عطر سرد و گرم برای دانستن رایحه مورد علاقه خود، اهمیت بسیاری دارد.

عطرهای سرد چه رایحه‌ای دارند؟!

عطرهای سرد، عطرهایی هستند که آن‌ها را با رایحه‌های نشاط آور، خوش طعم و خنک کننده به یاد می‌آوریم. عطرهای سرد دارای رایحه‌هایی مانند لیمو، ترنج، پرتقال، گریپ فروت و ماندارین هستند. عطرهای سرد که به آن‌ها عطرهای Fresh نیز می‌گویند، معمولا بوی تمیزی می‌دهند و اغلب به‌صورت ادوتویلت و ادکلن عرضه می‌شوند، البته امروزه ادوپرفیوم‌هایی نیز هستند که ماندگاری بالایی دارند و رایحه آن‌ها همچون یک ادکلن قوی است. در تابستان، گرما باعث می‌شود که عطر به سرعت تبخیر شود و همچنین احساس گرما و گاهی اوقات حتی احساس چسبناکی می‌کنیم، بنابراین بهترین انتخاب همیشه یک عطر خنک با رایحه‌ای مانند لیمو، توت فرنگی، نارگیل، یاسمن یا آناناس است.

همان‌طور که گفتیم از عطرهای سرد اغلب برای فصول گرم سال استفاده می‌شود و در تابستان و روزهای آفتابی، یا محیط‌های شلوغ که رایحه‌های زیادی به مشام می‌رسد؛ عطرهای سرد و خنک بهترین انتخاب هستند، زیرا نه‌تنها شما را از حالت رخوت و خستگی خارج می‌کنند؛ بلکه سبب می‌شوند اطرافیان شما نیز از قرار گرفتن در کنار شما احساس شادابی می‌کنند.

عطرهای گرم چه رایحه‌ای دارند؟!

عطرهای گرم، رایحه‌هایی دارند که گویی به‌سرعت تمام فضای اطراف را پر می‌کنند و مثل آغوشی گرم، به دور افراد می‌پیچند. اغلب عطرهایی که آن‌ها را با نام عطرهای گرم می‌شناسد، دارای رایحه‌هایی همچون ادویه‌های شرقی، عطر شکلات، بوی چوب و بعضی میوه‌ها است. این عطرها، اغلب در ادکلن‌ها استفاده می‌شود و رایحه‌های غلیظی محسوب می‌شوند که تا مدت زیادی در فضا باقی می‌مانند.

بهترین زمان استفاده از عطرهای گرم، در روزهای سرد زمستانی است؛ در زمستان ها معمولا لباس‌های زیادی می‌پوشیم، همچون مانتو، روسری و دستکش، که یک عطر قوی و ماندگار بهترین گزینه است. رایحه‌های تند مانند وانیل، گل رز، چوب صندل یا شکلات می‌توانند از میان این لایه‌ها عبور کنند و به مشام برسند. در روزهای سرد زمستانی، عطرهای خنک احساس ناخوشایندی ایجاد می‌کنند و حتی ممکن است به‌خاطر لطیف بودن رایحه‌های این عطرها، به خوبی قابل درک و استشمام نباشند؛ اما عطرهای گرم، در روزهای سرد، به‌سرعت به فضای اطراف پراکنده می‌شوند و به‌خوبی به مشام می‌رسند و سبب ایجاد احساس گرمی و آرامش در افراد می‌شود. اغلب رایحه‌های شیرین، جزو عطرهای گرم به‌حساب می‌آیند. حتما به‌یاد داشته باشید در مکان‌هایی که تجمع افراد زیاد است، استفاده از عطرهای گرم سبب ایجاد احساس گرفتگی می‌شود و می‌تواند آزاردهنده باشد؛ پس علاوه‌بر فصل، به محلی که می‌روید نیز توجه نمایید.

تا این قسمت از متن متوجه شدیم که تفاوت عطر گرم و سرد در چیست؛ اما اینکه چگونه این عطرها را از هم تشخیص دهیم نیز اهمیت دارد که در ادامه به آن پرداخته‌ایم.

چگونه عطر سرد و گرم را تشخیص دهیم؟

برای آن‌که بتوانید راحت‌تر تشخیص دهید که یک عطر گرم است یا سرد؛ راه‌های متنوعی وجود دارد که کار شما را آسان می‌نماید. از متداول‌ترین راه‌های تفکیک این دو عطر، این است که از فروشنده بخواهید به شما عطر گرم یا عطر سرد را نشان دهد و اجازه دهید این دو رایحه را از هم تفکیک نماید؛ همچنین در صورت خرید آنلاین عطر نیز می‌توانید از توضیحاتی که نوشته شده است، برای تفکیک عطرها استفاده نمایید.

راه‌حل دوم، این است که از توضیحاتی که روی شیشه و بسته‌بندی عطر نوشته شده است، استفاده کنید. برای نمونه، ممکن است بر روی بسته‌بندی رایحه‌های به‌کار رفته ذکر شده باشد؛ همچون عطر لیمو یا بوی پرتقال؛ که نشان می‌دهد این عطر خنک است یا ممکن است نوشته باشد که رایحه چوب دارد و معمولا این عطرها، گرم هستند. همچنین رنگ بسته‌بندی عطر نیز می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. چنانچه با رنگ‌های گرم و سرد آشنایی داشته باشید، می‌توانید از روی رنگ شیشه عطر نیز نوع رایحه آن را متوجه شوید. اغلب عطرهای سرد شیشه‌هایی بی‌رنگ یا به رنگ آبی دارند؛ اما عطرهایی که رایحه‌ی گرم دارند، شیشه‌های با رنگ تیره‌تر همچون قرمز، نارنجی، زرد و... دارند.

به‌عنوان آخرین راهکار نیز می‌توان از حس بویایی کمک گرفت. چنانچه دچار میگرن نیستید و می‌توانید انواع عطرها را ببویید، می‌توانید براساس رایحه آن‌ها انتخاب نمایید. چنانچه رایحه‌ی عطرها، احساس خنکی و شادابی داشتند، عطر سرد و اگر بسیار غلیظ بودند و آرامش‌بخش بودند، عطر گرم هستند.

پرطرفدارترین عطرهای گرم و سرد

پس از آن‌که متوجه شدیم تفاوت عطر گرم و سرد در چیست؛ زمان آن رسیده است که با برخی از پرطرفدارترین عطرهای سرد و گرم برندهای لوکس آشنا شوید تا به‌جای آن‌که برای بوییدن و امتحان کردن آن‌ها برای تشخیص سرد یا گرم بودن آن‌ها زمان بگذارید، به راحتی از میان این عطرها انتخاب نمایید. این عطرها از میان برندهای لوکس جهانی انتخاب شده‌اند که دارای ویژگی‌های خاص هستند و طرفداران زیادی هستند و انتخاب هایی مناسب برای امضای شخصی شما یا هدیه دادن به عزیزان‌ شماست.

از پرفروش‌ترین عطرهای گرم می‌توان به عطرهای پرطرفدار زیر اشاره کرد:

· عطر آمواژ متریال (Amouage Material)

· عطر آمواژ جوبیلیشن (Amouage Jubilation)

· عطر آمواژ لیریک (Amouage Lyric)

· عطر مارلی نیسان (Marly Nisean)

· عطر مارلی هرود (Marly Herod)

· عطر زرجف کازاموراتی ایتالیکا (Xerjoff Casamorati Italica)

· عطر زرجف امبر استار و استار ماسک (Xerjoff Amber Star and Star Musk)

· عطر زرجف اودن اوردوز (Xerjoff Uden Overdose)

· عطر فرانسیس کرکجان باکارات روژ (Francis Kurkdjian Baccarat Rouge)

· ادوپرفیوم لالیک فلور یونیورسال 1900 (Lalique Fleur Universelle 1900)

· عطر لالیک نویر پرمیر (Noir Premier Or Intemporel 1888)

· عطر بولگاری زهیرا (Bvlgari Zahira)

· عطر ادو پرفیوم کارتیه مدل L Envol de Cartier

از پرفروش‌ترین عطرهای خنک و سرد که برای فصول گرم سال مناسب هستند نیز می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

عطر آمواژ ایمیتیشن (Amouage Imitation)

عطر آمواژ رفلکشن (Amouage Reflection)

عطر کرید اونتوس کلون مردانه (Creed Aventus Cologne)

عطر کرید رویال عود (Creed Royal Oud)

عطر کرید گرین ایریش توید (Creed Green Irish Tweed)

عطر مارلی ملیورا (Marly Meliora)

عطر مارلی دارلی (Marly Darley)

عطر زرجف کازاموراتی مفیستو جنتلیمو (Xerjoff Casamorati Mefisto Gentiluomo)

عطر زرجف کازاموراتی فیرو (Xerjoff Casamorati Fiero)

و...

بیشتر بخوانید:

چه عطرهایی برای افراد میگرنی مناسب است؟