فروشگاه اینترنتی میرولانژ | نمایندگی انواع کالای لوکس در ایران

معرفی عطر های اسپرت (مشترک زنانه و مردانه)

Monday، ۲۹ Farvardin ۱۴۰۱

عطرها عموما به دو دسته زنانه و مردانه تقسیم می‌شوند و هر کدوم از این دو دسته عموما رایحه خاص خود را دارند. عطرهای مردانه معمولا بوی چرم، مشک و چوب دارند و در مقابل عطرهای زنانه معمولا دارای نت‌های میوه‌‌ای و یا هستند. با از بین رفتن این تفکر قدیمی در رابطه با برچسب جنسیت زدن بر عطر‌ها، امروزه بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا فارغ از جنسیت از عطری استفاده کنند که رایحه آن را بیش‌تر می‌پسندند. در دنیای مدرن امروزی عطرهای اسپورت یعنی عطرهای مشترک بین خانم‌ها و آقایان تولید می‌شوند که ویژگی‌هایی دارند که برای هر دو جنس جذاب بوده و بسیار محبوب و پرطرفدار هستند‌. همچنین این عطر‌ها محدودیت سنی ندارند که از دیگر ویژگی‌های جالب عطر اسپرت است.

امروزه مردم از تفکر قدیمی و کلیشه‌ای عطرهای طراحی شده منحصر به یک جنسیت دور شده‌اند و به سراغ انواع عطر اسپرت یا unisex رفته‌اند. عطر اسپورت از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است و استفاده از آن در بین مردم روز به روز رواج بیش‌تری پیدا می‌کند. عطر اسپرت علاوه‌بر اینکه دور از برچسب‌های جنسیتی است، محدودیت سنی ندارد و با هر سن و سالی می‌توانید از این نوع از عطر مشترک زنانه و مردانه استفاده کنید. عطر اسپرت یا همان عطر مشترک زنانه و مردانه دارای رایحه منحصر به‌فرد است و از این‌رو برای مردم جذاب است‌ و از جمله مزیت‌های آن این است که زوج‌ها می‌توانند به‌صورت مشترک از آن استفاده کنند. عطر اسپرت ویژگی‌های خاص و متنوع خود را دارند. در این مطلب از مجله میرولانژ به بررسی عطر های‌ اسپرت و همچنین معرفی عطرهای اسپورت ( مشترک زنانه و مردانه) می‌پردازیم.

ویژگی‌های عطر اسپرت

عطر اسپورت یا عطر مشترک زنانه و مردانه دارای ویژگی‌های متنوعی هستند که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

رایحه منحصر به‌فرد عطر اسپورت

برای داشتن رایحه‌ای منحصر به‌فرد و خاص، بهترین گزینه برای شما عطر اسپرت است. با توجه به این موضوع که عطر اسپرت مختص به یک جنسیت نیست، عطرسازان خلاقیت بیش‌تری برای تولید بوی جدید را به کار می‌برند. شاید این مسئله را ندانید؛ اما در برخی از برندها عطر اسپرت نسبت به عطرهای زنانه و عطرهای مردانه کیفیت و قیمت بالاتری دارند.

زمان و مکان مصرف عطر اسپرت

این نوع از عطر می‌توان در همه‌ی فضاهای عمومی و بیرونی مناسب است؛ اما همان‌طور که از نام آن پیداست برای شرایط رسمی مناسب نیست و برای مهمانی‌های رسمی توصیه می‌شود تا از عطر‌های منحصرا مردانه و یا منحصرا زنانه استفاده شود.

غیر متعارف بودن

عطر اسپورت یا unisex در واقع نوعی از عطر‌ها هستند که در مقابله با هنجارها و عرف بوده و کاملا بدون توجه به جنسیت تولید می‌شوند. در رابطه با این عطرها به شما گفته نمی‌شود این عطر زنانه و یا مردانه است و تنها این نوع عطر به شما عرضه می‌شود و شما تصمیم می‌گیرد می‌خواهید آن را خریداری کنید یا خیر.

عدم در نظر گرفتن جنسیت

در صورتی که برندها عطرهایی را تولید کنند که به آن انحصار جنسیتی نسبت داده نشود، می‌توان عطرها را تنها با در نظر گرفتن رایحه آن‌ها تهیه کرد. گاهی خانم‌ها تمایلی به عطرهایی با بوی میوه و یا گل ندارند و برعکس ترجیح آن‌ها استفاده از عطرهایی با رایحه تند و چوبی است. عطر اسپرت یا عطر مشترک زنانه و مردانه برای هر سلیقه‌ای بدون تعصب جنسینی عطر تولید می‌کند.

معرفی برخی از عطرهای اسپورت

برای معرفی عطرهای اسپورت (مشترک زنانه و مردانه) می‌توان به مواردی مانند ادکلن دیور هوم اسپرت، ادکلون اینوکتوس اسپرت، دولچه گابانا دوان اسپرت، ادکلن کارتریر پاشا اسپورت، ادکلن رالف رولن پولو اسپورت، ادکلن میلانو سبز، ادوکلن لالیک اسپورت، ادوکلن اسپلندور اسپرت، ادکلون شنل آلور اسپرت، ادوتویلت مکی پقوونسل رانسه، ادوپرفیوم وتیور کرید، ادوپرفیوم ۱۸۶۱ رنسانس زرجف، پرفیوم اکسترکت بلاماژ نازوماتو، ادوپرفیوم اوب قوبی آتلیه دز اوق و غیره اشاره کرد. تا اینجا به بررسی عطر های اسپرت پرداختیم و در ادامه به معرفی عطرهای اسپورت (مشترک زنانه و مردانه) می‌پردازیم.

ادوپرفیوم وتیور کرید

این عطر از برند کرید، یک عطر مشترک زنانه و مردانه است که رایحه خنک و تلخ داشته و گروه رایحه آن عطر چوبی و ادویه‌ای است. این عطر اسپرت مناسب فصل پاییز و زمستان است‌.

ادوپرفیوم ۱۸۶۱ رنسانس زرجف

از دیگر انواع عطر اسپورت است که رایحه گرم و شیرین دارد. رایحه ابتدایی این عطر از رایحه نارنج، لیمو و نارنگی است و رایحه میانی آن از عطر گل‌ها از جمله رز و سوسن بوده و رایحه نهایی آن عطر چوبی مانند سدر، کهربا و مشک را دارد. این عطر اسپرت مناسب فصل بهار، تابستان و پاییز است.

ادوکلن لالیک اسپورت Lalique Encre Noire Sport

این عطر اسپورت دارای رایحه لطیف و سبک است. این عطر اسپرت مناسب استفاده برای تمام فصول است‌.

ادوتویلت مکی پقوونسل رانسه

این مدل از عطر اسپرت دارای رایحه خنک و شیرین است و به طرفداران این دسته از عطرها توصیه می‌شود. رایحه این عطر سرشار از مرکبات است که موجب ایجاد حس طراوت و شادابی می‌شوند. رایحه ابتدایی این عطر مشترک زنانه و مردانه ترکیبی از گریپ فروت، نعناع، لیمو ترش، تمشک و زنجبیل بوده و رایحه میانی آن ترکیبی از رایحه‌های آویشن، ریشه آنجلیکا و یاس است. در نهایت رایحه نهایی آن ترکیبی از کهربا، مشک سفید و چوب سدر است.

اوکلن الور اسپورت channel Allure Homme

این عطر اسپورت دارای رایحه خنک و شیرینی است. رایحه ابتدایی این عطر اسپرت برند شنل، ترکیبی از بوی میوه‌ای مانند پرتقال بوده و رایحه میانی آن ترکیبی از گل نرولی، درخت سدر و فلفل است و در نهایت رایحه نهایی آن ترکیبی از رایحه کهربا، وانیل، درخت خس خس، باقلا تونکا و مشک است.

خرید عطر اسپورت، کار را راحت‌تر نموده است!

همان‌طور که در بخش بررسی عطر های اسپرت گفتیم، این نوع از عطرها، کلیشه‌ها را کنار زده‌اند و شما نیازی ندارید نگران زنانه یا مردانه بودن عطر خود باشید و می‌توانید از میان تنوعی از رایحه‌های شیرین و گرم تا رایحه‌های سرد، تلخ و تند، رایحه و عطر موردنظر خود را انتخاب نمایید. تنها چالشی که در این میان وجود دارد؛ این است که خرید عطر هایی که از برندهای لوکس همچون شنل، آمواژ، کرید، لالیک، زرجف و... هستند؛ به دلیل قیمت بالاتری که نسبت به برندهای متفرقه دارند؛ دشوار‌تر است، زیرا نمونه‌های تقلبی این برندها تولید می‌شود و خرید یک عطر اصل با قیمت حقیقی را با چالش روبه‌رو می‌سازد. به همین دلیل است که به شما پیشنهاد می‌دهیم، عطر خود را از فروشگاه‌های معتبر، همچون فروشگاه میرولانژ تهیه نمایید.

بیشتر بخوانید:

تفاوت عطر گرم و سرد در چیست؟ | چگونه عطر سرد و گرم را تشخیص دهیم؟

تفاوت عطر ، ادکلن و ادوپرفیوم چیست؟