فروشگاه اینترنتی میرولانژ | نمایندگی انواع کالای لوکس در ایران

بهترین روش عطر زدن برای ماندگاری بیشتر

Wednesday، ۳۱ Farvardin ۱۴۰۱

عطرها، یکی از عناصر موثر در جذابیت هستند که اغلب پس از ترک محلی که در آن حضور داشته‌اید، به‌جای می‌مانند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد، در ارتباط با انتخاب عطر مناسب برای خود، حساسیت زیادی به خرج می‌دهند. با این‌حال، تنها یک رایحه خوب، اهمیت ندارد؛ بلکه میزان ماندگاری آن رایحه نیز مهم است. میزان ماندگاری رایحه عطرها به دو ویژگی بستگی دارد؛ یکی از آن‌ها ویژگی‌های عطر و دیگری روش صحیح عطر زدن است. به همین دلیل در این مطلب از مجله میرولانژ، می‌خواهیم در ارتباط با بهترین روش عطر زدن برای ماندگاری بیشتر بوی آن صحبت کنیم؛ پس تا انتهای این مطلب با همراه باشید تا ماندگاری رایحه‌های دلخواه خود را به روش‌هایی آسان بیشتر کنید.

بهترین روش عطر زدن برای افزایش ماندگاری بوی آن

این‌روزها هزینه خرید انواع عطرها افزایش پیدا کرده است و چنانچه بخواهید از یک برند لوکس استفاده کنید؛ این هزینه بیشتر نیز می‌گردد؛ به همین دلیل است که اغلب ما دوست داریم، چنانچه از عطری استفاده می‌کنیم، تمام طول روز رایحه آن را به همراه داشته باشیم. همان‌طور که پیشتر گفته شد، یکی از مسائلی که بر روی ماندگاری بوی عطر تاثیر دارد، ویژگی‌های خود عطر است؛ اینکه غلظت عطر چقدر باشد و اصل بودن عطر می‌تواند روی ماندگاری آن تاثیر داشته باشد. با این‌حال، یک عطر ماندگار نیز نمی‌تواند سبب شود تمام طول روز، رایحه خوش آن را به همراه داشته باشید؛ چنانچه با روش صحیح عطر زدن آشنا نباشید. در ادامه چند مورد از بهترین روش عطر زدن برای افزایش ماندگاری بوی آن را می‌گوییم.

پس از حمام عطر را به پوست خود بزنید!

اگر به تازگی از وان یا دوش خارج شده‌اید، می‌توانید از این شرایط که پوست شما آماده نگه داشتن عطرها است، استفاده نمایید زیرا بهترین روش عطر زدن برای افزایش ماندگاری بوی آن است. وینس اسپیناتو، سازنده عطرهای مشهور و مدیر عامل شرکت TurnKey Beauty Ltd. می‌گوید: «بعد از حمام، منافذ پوست تمیز شما در بخار آب باز می‌شود و زمان مناسبی برای استفاده از عطرتان است. عطر را در حالی‌که پوست شما هنوز مرطوب است، استفاده نکنید؛ زیرا به محض آن‌که پوست خود را خشک کنید؛ از روی پوست شما پاک می‌شود و رایحه آن از بین می‌رود.»

پیش از استفاده از عطر، پوست خود را مرطوب کنید!

قبل از استفاده (یا استفاده مجدد) از عطر خود، پوست خود را با لوسیون یا کرمی که بر پایه روغن مورد علاقه شماست، مرطوب کنید تا به ماندگاری بیشتر عطر کمک نماید. فرمولاسیون‌های بدون رایحه، ایده‌آل هستند، اما اگر می‌خواهید رایحه‌های خود را با هم ترکیب کنید، می‌توانید از یک مرطوب کننده معطر نیز استفاده کنید.

کوردلیا اسمیت، متخصص عطر و موسس Formulary 55، می‌گوید: «پوست خشک نمی‌تواند به‌اندازه‌ی پوست مرطوب عطر شما را حفظ کند، بنابراین پوست خود را مرطوب، مرطوب و مرطوب کنید. با مرطوب کردن پوست خود، رایحه‌ها به پوست شما می‌چسبند و می‌توانید آن رایحه را در طول روز استشمام کنید.» برای آن‌که بهترین نتیجه را از این روش عطر زدن برای ماندگاری بیشتر بگیرید، دوش بگیرید، پوست خود را به آرامی خشک کنید، سپس قبل از اسپری نمودن عطر، پوست را مرطوب کنید.

عطر را بر روی نواحی نبض‌دار اسپری کنید!

برای ماندگاری بیشتر عطر، آن را روی نقاط نبض‌دار بپاشید. این نواحی شامل مچ دست، پشت گردن، پشت زانو، پشت گوش و داخل آرنج شماست. اسپیناتو می‌گوید: «این نواحی با نوسانات طبیعی دمای بدن شما، واکنش نشان می‌دهند و به نوبه خود عطر شما را در طول روز منتشر می‌کنند.»

عطر را بر روی موهای خود اسپری کنید!

اگر تا به‌حال به‌طور تصادفی عطر را روی موهای خود اسپری کرده‌اید، ممکن است متوجه شده باشید که این عطر بسیار طولانی‌تر از زمانی که روی پوست شما باقی می‌ماند، ماندگار است. اگرچه نمی‌خواهید موهای خود را کاملاً با عطر آغشته کنید (زیرا ممکن است به‌طور بالقوه آسیب رسان باشد)، اسپری کردن در فضای اطراف و رد شدن از میان قطره‌های شناور در هوا که به آن مه‌پاشی می‌گویند، سبک هوشمندانه‌ای است که می‌تواند به‌عنوان یک روش عطر زدن برای ماندگاری بیشتر رایحه آن، مفید باشد.

اسپیناتو می‌گوید: «این عطر در تارهای موی شما نفوذ می‌کند و در طول روز ماندگار می‌شود.» حتی عطرها و اسپری‌های مو نیز وجود دارند که می‌توانید خریداری کنید، این محصولات معمولاً کمی غلظت کمتری عطر دارند و با روغن‌های اضافی برای تغذیه مو فرموله می‌شوند.

مچ دست‌های خود را پس از عطر زدن، به یکدیگر مالش ندهید!

یک روش صحیح عطر زدن که بسیاری از افراد از آن اطلاع ندارند؛ این است که پس از عطر زدن بر روی مچ‌های خود، نباید آن‌ها را به یکدیگر مالش دهند. اسپری کردن و مالیدن مچ دست به یکدیگر اغلب احساس خوبی از ترکیب کردن میزان آن‌ها ایجاد می‌کند که احساس می‌کنیم به ماندگاری بیشتر عطر کمک می‌نماید، اما اسپیناتو می‌گوید که این خبر بدی برای رایحه شماست. عمل "برخورد و مالش بین مچ‌ها" نه‌تنها کیفیت رایحه‌های عطر شما را کاهش می‌دهد، بلکه می‌تواند محتوا و رایحه کلی عطر شما را خراب کند؛ بنابراین برخلاف آنچه تصور کرده‌اید این کار، روش صحیح عطر زدن، نیست.

از عطرهای قدیمی استفاده نکنید!

شاید برای شما جالب باشد که بدانید، با وجود گران‌قیمت بودن عطرها، نخستین موضوعی که در روش عطر زدن برای ماندگاری بیشتر آن باید دقت کنید؛ این است که آن عطر قدیمی نباشد. آیا تا به‌حال متوجه رایحه ای قدیمی یا عجیب، در هنگام اسپری کردن یک بطری عطر قدیمی شده‌اید؟ این قطعا رایحه اصلی عطر شما نبوده است. آن عطر از دوران اوج خود گذشته است. تاریخ انقضای عطر متفاوت است، اما به‌طور متوسط ​​حدود دو تا ۱۰ سال است. اگر عطر شما بوی قدیمی، تغییر کرده یا بی‌رمقی می‌دهد، رنگ آن تغییر کرده یا متفاوت به نظر می‌رسد (مثلاً کدر، جدا شده و یا زرد شده)، احتمالاً زمان آن رسیده است که آن را دور بیاندازید.

با این‌حال، راه‌هایی نیز وجود دارند که می‌توانید ماندگاری عطر خود را افزایش دهید. اسمیت می‌گوید: «اگرچه مجموعه عطرهای شما یک بخش زیبا و دوست‌داشتنی در حمام شما می‌سازد، اما اینجا واقعاً آخرین جایی است که باید عطرهایتان را نگه‌داری کنید. نور و رطوبت رایحه‌های عطرهای شما را تغییر می‌دهند. نگه‌داشتن شیشه‌های عطر در جایی خنک و تاریک عالی است.»

ماندگاری بیشتر عطر

تا اینجا، در ارتباط با انواع روش عطر زدن برای ماندگاری بیشتر رایحه آن، صحبت کردیم. همان‌طور که در ابتدای مطلب گفتیم، تنها روش صحیح عطر زدن اهمیت ندارد، بلکه نوع عطر و غلظت آن نیز تاثیرگذار است. بنابراین، می‌خواهیم با یک فرمول ساده از اسمیت، میزان ماندگاری عطرها را براساس غلظت بخش روغنی آن‌ها و فرمولاسیونی که دارند؛ مرور کنیم که به شکل زیر است:

  • عصاره / اکستریت / جامد عطر: ۲۰٪ تا ۳۰٪
  • عطر: ۱۵ تا ۲۵ درصد
  • ادو پرفیوم (EDP): ۸ تا ۱۵ درصد
  • ادو تویلت (EDT): ۴% تا ۸%
  • کلن (EDC): 2% تا 4%
  • کرم/لوسیون بدن: ۳ تا ۴ درصد
  • اسپری پس از اصلاح / اسپلش: ۲٪ تا ۴٪

با توجه به غلظت‌هایی که گفته شد؛ می‌توانید محصول خود را انتخاب نمایید. هرچه درصد غلظت بیشتر باشد، ماندگاری آن بیشتر و هرچه غلظت آن کمتر باشد، ماندگاری کمتری دارد ولی می‌تواند به دفعات استفاده شود. علاوه‌بر درصدهایی که گفته شد؛ باید به این نکته توجه نمایید که عطر خود را از یک فروشگاه معتبر و برندی معتبر تهیه نمایید؛ زیرا چنانچه عطر اصل خریداری نکنید، ماندگاری و کیفیت بالایی ندارد و پس از مدتی، رایحه آن تغییر حالت می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

تفاوت عطر گرم و سرد در چیست؟ | چگونه عطر سرد و گرم را تشخیص دهیم؟

تفاوت عطر ، ادکلن و ادوپرفیوم چیست؟