فروشگاه اینترنتی میرولانژ | نمایندگی انواع کالای لوکس در ایران

نکاتی که هرکس قبل از خرید عطر باید بداند

Monday، ۲۹ Farvardin ۱۴۰۱

خرید عطر از جمله خرید‌هایی است که نیاز به اطلاعات و آگاهی کاملی دارد؛ زیرا عطر می‌تواند امضا شخصی شما باشد و در ذهن دیگران ثبت شود. به همین دلیل است که اکثر مردم هنگام خرید حضوری و یا اینترنتی عطر، وسواس و دقت زیادی خرج می‌کنند، اما نکته‌ای که باید بدانید آن است که نگهداری و نحوه درست استفاده از عطر خریداری شده نیز به اندازه خرید عطر مناسب حائز اهمیت است. برای آن که بتوانید بهترین و مناسب‌ترین عطر را تهیه کنید؛ باید نکات خرید عطر را به خوبی بدانید. این مطلب از مجله میرولانژ یک راهنمای خرید عطر است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید به درستی و با آگاهی کامل از عطری که تهیه کرده‌اید، به بهترین شکل از آن استفاده کنید.

راهنمای خرید عطر مناسب

اگر بخواهید مقاله‌های مختلف را جستجو کنید، نکات هنگام خرید عطر بسیار فراوان است و اگر شما از آن دسته افرادی هستید که همیشه از عطر استفاده می‌کنید و می‌خواهید همیشه بوی خوبی بدهید، می‌توانید از این راهنمای خرید عطر استفاده کنید تا در زمان خود صرفه‌جویی کرده و در عین‌حال بهترین انتخاب را داشته باشید. شاید بتوان انتخاب فصل را اولین نکته هنگام انتخاب عطر در نظر گرفت. برای مثال باید تفاوت عطرهای سرد و گرم را بدانید و باتوجه به فصلی که در آن قرار دارید یا آب‌وهوایی که منطقه زندگی شما دارد، عطر مناسب را خریداری نمایید.

بیشتر بخوانید: تفاوت عطر گرم و سرد در چیست؟ | چگونه عطر سرد و گرم را تشخیص دهیم؟

نکاتی که هرکس قبل از خرید عطر باید بداند عبارتند از:

نحوه درست نگهداری

یکی از اولین نکات خرید عطر که باید به یاد داشته باشید، نگهداری درست از عطر است. در صورت نگهداری اشتباه، می‌توانید عطر محبوب خود را خراب کنید. بهترین شرایط برای نگهداری عطر یک جای خنک، خشک و دور از تابش نور آفتاب است. بنابراین نگهداری از عطر در مکان‌هایی مانند روی میز توالت (به خاطر نور)، نگهداری از عطر در حمام (به دلیل گرما و رطوبت) و نگهداری از عطر در ماشین (به دلیل گرما) اشتباه است. بهترین مکان برای نگهداری عطر یک کمد در دار است که در محل گرمی قرار نداشته باشد. علاوه‌بر این، برخی از برند‌های عطر به این نکته توجه کرده‌اند و آن را در یک قاب محکم و نفیس قرار داده‌اند و به همین دلیل می‌توان عطر را با همان قاب روی میز قرار داد که هم زیبا هستند و هم از خراب شدن زود هنگام عطر جلوگیری می‌کند.

علاوه بر این‌ها حمل عطر در کیف دستی که اکثرا بانوان این عادت را دارند، اشتباه است؛ زیرا وقتی عطر در کیف دستی قرار بگیرد مدام در حال تکان خوردن و ضربه دیدن است و همچنین عطر کج شده و به پهلو می‌خوابد و قسمت نازل یا دیسپنسر آن صدمه دیده و به همین دلیل ممکن است موجب نشتی یا شل شدن بالای عطر شود‌.

برخی از افراد عادت به حمل عطر با خود و استفاده از آن در طول روز دارند، که به این افراد پیشنهاد می‌شود تا عطر را به شکلی در کیف خود قرار دهند که تکان نخورد یا عطرهای با حجم کوچک و سبک که مخصوص استفاده و حمل در کیف هستند را خریداری کنند. بنابراین یکی از نکاتی که هرکس قبل از خرید عطر باید بداند، نحوه نگهداری درست از عطر است که باید از قبل محل مناسب نگهداری را آماده کرده باشید.

نحوه درست استفاده از عطر

از دیگر نکاتی که هرکس قبل از خرید عطر باید بداند و از سوالاتی که همیشه مطرح است، نحوه درست استفاده از عطر است، که در ادامه این مطلب راهنمای خرید عطر به آن می‌پردازیم.

نحوه درست اسپری عطر

مهم‌ترین نکته در مورد رسیدن بوی عطر به مشام این است که مولکول‌های عطر از سطح پوست بلند شده و در هوا پخش شود. در واقع یکی از نکات خرید عطر که باید به آن توجه داشته باشید، این است که علاوه بر ماندگاری، عطر باید پخش بوی خوبی نیز داشته باشد. نکته اساسی در اینکه عطر بهترین پخش بو را داشته باشد این است که سطح زیادی از پوست را دربربگیرد. بنابراین بهتر است که عطر را با فاصله نزدیک به پوست پاف نکنید و آن را در فاصله حدود ۱۵ تا ۲۰ سانتی‌متری از پوست گرفته و سپس پاف کنید و به این روش، عطر را به سطح گسترده‌تری از پوست خود می‌رسانید.

امروزه و با پیچیده شدن ترکیبات عطر‌ها، نیازی نیست لزوما عطر را به نقاط نبض‌دار بدن بزنید، اما باید به سطوحی بزنید که با هوا در تماس باشد.

دست‌ها را به هم نمالید

نکته دیگر در نکات هنگام خرید عطر که باید بدانید این است که نباید پس از زدن عطر دست‌ها را به هم بمالید. علت آن، این است که مالیدن دست‌ها به یکدیگر موجب اصطکاک و در نتیجه تولید گرما می‌شود و این گرما با اینکه ناچیز است، بر روی مولکول‌های عطر تاثیر گذاشته و باعث خراب شدن بوی اصلی عطر می‌شود. مالیدن دست‌ها به هم پس از زدن عطر، بیش‌ترین تاثیر منفی را روی رایحه ابتدایی و میانی دارد و علاوه‌بر آن موجب کاهش ماندگاری عطر نیز می‌شود. بنابراین بهترین کار این است که عطر را به هر دو دست خود اسپری کرده و اجازه دهید تا مولکول‌های عطر به خوبی جذب پوستتان شود.

چرب کردن پوست

نکته بعدی در راهنمای خرید عطر مناسب این است که یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در ماندگاری عطر، نوع پوست است. عطر روی پوست‌های چرب ماندگاری بیش‌تری نسبت به سایر انواع پوست دارد و از همین رو متخصصان توصیه می‌کنند تا سطح پوست را پیش از زدن عطر کمی چرب کنید.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، این است که باید از لوسیون یا کرمی استفاده کنید که بو نداشته باشد تا بوی عطر شما را خراب نکند. صبر کنید تا کرم کامل جذب پوست شود و سپس عطر را اسپری کنید.

چه عطری تهیه کنیم؟!

برندهای مختلفی هستند که می‌توانید از میان محصولات آن‌ها، عطر مورد نظر خود را انتخاب نمایید. برندهای لوکسی همچون عطر کرید، عطر فیلیپ پلین، عطر بولگاری و... برای هر سلیقه‌ای، عطرهای متفاوتی تولید کرده‌اند تا بتوانید تنوعی از رایحه‌ها را استشمام نمایید و سپس عطر مورد نظر خود را تهیه کنید. یکی از نکاتی که هرکس پیش از خرید عطر باید بداند، این است که آن را برای چه فصلی و چه محلی تهیه می‌نماید. برای مثال، عطرهایی که برای مراسم رسمی تهیه می‌شوند با عطرهایی که روزانه استفاده می‌شوند، متفاوت هستند. همچنین غلظت عطرها ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد و باید بدانید می‌خواهید عطر، ادکلن یا ادوپرفیوم تهیه نمایید.

بیشتر بخوانید: تفاوت عطر ، ادکلن و ادوپرفیوم چیست؟

حال شما نکاتی که هر کس پیش از خرید عطر باید بداند را به خوبی می‌شناسید و می‌توانید این متن راهنمای خرید عطر مناسب را همواره به یاد داشته باشید. بنابراین بعد از این می‌توانید بهتر از عطر‌های خریداری شده خود نگهداری و استفاده کنید. اطلاع از نکات هنگام خرید عطر برای تمام افراد به ویژه افرادی که علاقه زیادی به استفاده از عطر داشته و ماندگاری و پخش بو عطر برایشان اهمیت زیادی دارد، بسیار مهم است.